Chirurgie Plastica Estetică Iaşi | Maladia Dupuytren
348602
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-348602,eltd-cpt-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,moose child-child-ver-1.0.0,moose-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

Maladia Dupuytren

Chirurgie Plastică & Estetică - Prof. dr. Teodor Stamate

Maladia Dupuytren

Maladia Dupuytren apare ca urmare a îngroşării anormale a ţesutului subcutanat de la nivelul palmelor şi ulterioara rectracţie a degetelor în palmă. De menţionat însă că retracţia degetelor nu este obligatorie, boala manifestânduse deseori doar prin prezenţa unor noduli palmari subcutanaţi; de asemenea, interesarea aponevrozei palmare nu este unică, procesul patologic afectând de regulă şi pielea şi planurile profunde. De fapt, boala Dupuytren trebuie considerată o afecţiune a ţesutului conjunctiv, fie regională, fie mai extinsă, caz în care poate coexista cu leziuni similare la nivelul aponevrozei plantare (boala Lederhose) sau corpilor cavernoşi (boala Lapeyronie) sau poate fi localizată bilateral.

Cauze

Cauzele acestei boli nu sunt cunoscute. Se poate considera factorul ereditar ca fiind o cauză, întrucât boala apare mai frecvent în Europa de nord la mai mulţi membri ai familiei.

Simptome

Boala Dupuytren nu produce durere. Primele simptome observate în această afecţiune sunt:
– un mic nodul care poate fi vizibil sau simţit, aflat la nivelul palmelor sau la baza degetelor. Câteodată, poate fi sensibil la palpare şi se subţiază treptat începând să tragă unul sau mai multe degete către palma.
– scobitura apare la nivelul palmei, când ţesutul afectat dintre piele şi tendoane începe să tragă de piele. Pe măsură ce boala progresează, se dezvoltă un cordon fibros, la nivelul fasciei, care face legatura între palmă şi degete, cel mai des cu degetul inelar.

Boala Dupuytren în stadiu avansat poate afecta activităţile zilnice, cum ar fi ridicarea unor obiecte cu mâna, punerea de mănuşi pe mâini sau spălatul.

Numai un chirurg de chirurgie plastică poate diagnostica şi trata boala Dupuytren corect, mai ales în cazul unei boli severe, când scade capacitatea efectuării activităţilor zilnice.

Tratament

Scopul tratamentului bolii Dupuytren este menţinerea şi refacerea funcţionalităţii mâinii. De cele mai multe ori, este o boală progresivă şi cu recurenţe frecvente. Tratamentul chirurgical este principala opţiune pentru boala Dupuytren. Ţintele tratamentului sunt redarea folosirii degetelor şi mâinii. În majoritatea cazurilor, prin intervenţie chirurgicală se îndepărtează benzile de ţesut moale care leagă articulaţiile degetelor de palmă. Chiar şi cu un tratament chirurgical de succes poate să apară ţesutul îngroşat subcutanat dar în alte zone ale mâinii (niciodată nu reapare în locul operaţiei).

Indicaţii preoperatorii

înaintea operaţiei, nu mâncaţi şi nu beţi nimic după miezul nopţii
administrarea aspirinei şi a medicamentelor ce o conţin este interzisă cel puţin 2 săptămâni înainte de operaţie
trebuie să renunţaţi la fumat 2 săptămâni înainte şi 2 săptămâni după operaţie